Pages

Search

Sunday, April 24, 2011

PERASAN KREATIF - KITA YANG DIFIKIRKAN OLEH MASYARAKAT 100 TAHUN DULU (15 GAMBAR)

ALLO HAI~

assalamualaikum semua. arini aku nak kongsi gambar lagi. kiter dah biaser kan tengok gambar-gambar atau video alat-alat, kenderaan, perkakas atau macam maner diri kiter di masa depan. macam-macam iklan future concept yang ader kat TV dan internet. tapi memang itulah diri kiter sebagai manusia. sentiasa perlu memikirkan masa hadapan, bermula dari angan-angan kosong, sampai menjadi idea kreatif. 

tapi aku tak nak la kongsi bende yang samer tu.kene la lain dari yang lain. kali ni aku kongsi, aper yang masyarakat di zaman atau tahun 1910 dahulu, iaitu 100 tahun dahulu fikir tentang apa yang akan jadi pada tahun 2000. menjadi rialiti atau tidak? moh le kite tojah! :)


sekarang: kiter dah ader mesin printer

sekarang: kiter da ader SKYPE


sekarang: kiter ader kapal terbang teghoih!








ok, yang ni tak tercapai lagi :(


sekarang: dah berlambak kapal terbang perisik


sekarang: keretapi peluru di mana-mana


sekarang: mesin pembinaan pon berkembang pesat


sekarang: roller blade ader, ice skating pon ader


tak dapat tafsir


ini dan...


ini, seni tetap terbaik jika mendapat sentuhan manusia. tak dicipta


ni pon tak dapat tafsir


dah macam-macam jenis dah moto polis


tak dapat tafsir gak.hehe


kilang baju berlambak


p/s: hampir tiada yang mustahil di dunia ni. cuma kita tak jumper teori jer lagi. ilmu itu ibarat pasir di laut. sama-samalah kiter merungkainya satu persatu. :)

p/s: kalau best, like la FB page..n share kat FB ea :)

p/s: tengok siapa kita pada zaman 1000 tahun akan datang pulak. klik SINI

3 comments:

BalQis said...

hmmm...menarik! =)

NadiRah said...

yg 1st awk x dapt tafsir tu sebnrnya...
radio kot..huhu

Sang Perasan said...

takkan la zaman 1910 orang takdo radio lagi???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...